
23
lis
Rama kontenerowa i stal Corten – kluczowe materiały w produkcji kontenerów morskich
Kontenery morskie opierają się na solidnej, stalowej ramie, która w połączeniu z blachą tworzy zamkniętą i odporną na warunki atmosferyczne konstrukcję. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak dokładnie powstaje jedna z najważniejszych części kontenera morskiego? Jak wygląda proces tworzenia ramy? Zachęcamy do dalszej lektury, by dowiedzieć się więcej!
Stal Corten – klucz do trwałości kontenerów morskich
Stal Corten, potocznie nazywana stalą kortenowską, swoją nazwę zawdzięcza angielskim określeniom „corrosion resistant” (odporna na korozję) i „high tensile strength” (wysoka wytrzymałość na rozciąganie). Jest to główny materiał wykorzystywany w produkcji kontenerów morskich, z którego wykonuje się ramę, ściany, poprzecznicę czy też drzwi. Stal ta charakteryzuje się wyjątkową odpornością na korozję oraz dużą wytrzymałością mechaniczną.
Jak powstaje kontener morski?
Kontenery morskie, choć na pierwszy rzut oka wydają się prostymi konstrukcjami, są rezultatem precyzyjnego procesu produkcyjnego. Ich wytrzymałość i funkcjonalność wynikają z zaawansowanych technologii, które gwarantują odporność na trudne warunki transportu morskiego oraz wieloletnie użytkowanie. Poniżej przedstawiamy etapy budowy kontenera, które pokazują, jak z surowych materiałów powstaje gotowy produkt.
Etapy budowy kontenera morskiego:
- Przygotowanie ścian bocznych
- Duże arkusze blachy są przycinane, piaskowane i formowane, tak aby nadać im wytrzymałość oraz charakterystyczną pofalowaną strukturę.
- Gotowe panele ścienne są przyspawane do belki kwadratowej u góry i na dole, co wzmacnia ściany i umożliwia późniejsze zamocowanie podłogi oraz dachu.
- Budowa ramy podłogowej
- Dłuższe belki dwuteowe tworzące ramę podstawy kontenera są układane równolegle, a krótsze spawane prostopadle między nimi, tworząc stabilną konstrukcję.
- Po zakończeniu spawania cała konstrukcja jest dokładnie szlifowana, aby usunąć ostre krawędzie i zapewnić gładkie wykończenie.
- Montaż przedniej i tylnej części kontenera
- Drzwi, wykonane z blachy falistej, są ustawiane na ramie podłogowej i wzmacniane stalowymi rurami na krawędziach.
- Słupki narożne są spawane do ramy podłogowej, tworząc stabilną strukturę.
- Montaż panelu dachowego
- Po złożeniu wszystkich ścian, dach jest opuszczany na górę konstrukcji i spawany, zamykając kontener.
- Końcowe wykończenie
- Cała konstrukcja jest poddawana konserwacji, malowaniu oraz oznakowaniu, co nadaje kontenerowi ostateczny wygląd i przygotowuje go do użytkowania.
Rama kontenerowa – inspiracja do kreatywnych projektów
Na rynku dostępnych jest wiele ofert sprzedaży samych ram kontenerowych, które mogą być idealnym punktem wyjścia do realizacji kreatywnych projektów. Jeśli lubisz majsterkować i masz oryginalne pomysły, stalowa rama kontenerowa może stać się solidną bazą dla różnorodnych, oryginalnych konstrukcji. To doskonały materiał na budowę unikatowych projektów, które mogą mieć szerokie zastosowanie.”
-
Kontener magazynowy 40 OT – 12m
-
Kontener magazynowy 6-metrowy 20 OT
-
Kontener magazynowy 14-metrowy 45 HCPW
-
Kontener magazynowy 12 metrów 40 HCPW
-
Kontener magazynowy 12-metrowy 40 HC
-
Kontener magazynowy 12m 40 DC
-
Kontener magazynowy 6 metrów 20 HC
-
Kontener magazynowy 6m 20 DC
-
Kontener magazynowy 3-metrowy 10 DC
Author
Redaktor w serwisie Twoje-kontenery.pl. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży kontenerów. Prywatnie pasjonuje się podróżami kamperem i marzy o przejechaniu nim całej Australii.